Citas
Barrón, Juan Carlos (2011), “Theorising intercultural relations: A reflection on cultural identities, violence and emotional affects in Mexico”, doctoral thesis, University of East Anglia, UK.
Bertalanffy, Ludwig von (1950), Teoría general de los sistemas, Fondo de Cultura Económica, Mexico.
Dewey, John (1916), Democracy and education: and introduction to philosophy of education, MacMillan, New York [Democracy and education, NuVision, 2007].
Elliot, John (1990), La investigación-acción en educación, Morata, Madrid.
García, Rolando (2000), El conocimiento en construcción: de las formulaciones de Piaget a la teoría de sistemas complejos, Gedisa, Mexico.
García, Rolando (2004), Epistemología y teoría del conocimiento, Universidad Nacional Autónoma de México, Mexico.
García, Rolando (2006), Sistemas complejos, Gedisa, Mexico.
Geyer Felix and Van der Zouwen (1992), “Sociocybernetics”, in Constantine Virgil Negoita (ed.), Hanbook of Cybernetics, Marcel Dekker, New York, pp. 95-124.
Habermas, Jurgen (1971), Towards a rational society: student protest, science and politics, Heinenmann Educational, London.
How, A. (2003), Critical Theory, Palgrave McMillan, London.
Marcuello Chaime (comp.) (2006), Sociocibernética: lineamientos de un paradigma, Institución Fernando el Católico, Zaragoza.
Luhmman, Niklas (1984), Soziale Systeme. Grundrib einer Allgemeinen Theorie, Frankfurt am Main, Suhrkamp [Introducción a la teoría de los sistemas, Anthropos-Universidad Iberoamericana-iteso, México, 1996 (lecciones publicadas por Javier Torres Nafarrete)].
Parsons, Talcott (1968), Estructura de la acción social, Guadarrama, Madrid.
Piaget, Jean (1966), Biología y conocimiento, Siglo XXI, México.
Piaget, Jean (1977), Estudios sociológicos, Ariel-Seix Barral, Madrid.
Piaget, Jean & Rolando García (1982), Psicogénesis e historia de la ciencia, Siglo XXI, Mexico.
Piaget, Jean & Rolando García (1997), Hacia una lógica de significaciones, Gedisa, Barcelona.
Sen, Amartya (2006), Identity and Violence: The Illusion of Destiny, Norton, New York.
Somekh, Bridget (1995), “The contribution of action research to development in social endeavours: A position paper on action research methodology”, British Educational Research Journal, 21 (3), British Educational Research Association, London, pp. 339-355.
Von Foertser, Heinz (1973), “Construyendo la realidad”, en Paul Watzlawick (comp.), La realidad inventada, Gedisa, Barcelona, pp. 38-56.
Von Glaserfeld, Ernst (1990), “Despedida de la objetividad”, en Paul Watzlawick & Peter Krieg (comps.), El ojo del observador: contribuciones al constructivismo, Gedisa, Mexico, pp. 38-56.
Watslawick Paul and Peter Krieg (1991), El ojo del observador: contribuciones al constructivismo, Gedisa, Mexico.

Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional.